Wat een ruimte hebben die Fransen! - Reisverslag uit Biganos, Frankrijk van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu Wat een ruimte hebben die Fransen! - Reisverslag uit Biganos, Frankrijk van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu

Wat een ruimte hebben die Fransen!

Door: Adri

Blijf op de hoogte en volg Adri

24 Juli 2014 | Frankrijk, Biganos

Fietsend door Frankrijk verbaas je je regelmatig over de grootte van dit land. Wat een ruimte hebben ze hier als je dat vergelijkt met ons kleine landje. Eerst fietsten we dus door onafzienbare korenvelden in het noorden tot en met de streek ten westen van Parijs, bij de Loire de eerste druivenvelden, weer later de immens grote velden met zonnebloemen. Prachtig!! Van Gogh schilderde vooral zonnebloemen in vazen; de landbouw was destijds natuurlijk niet zo grootschalig, hij zou zich verbazen als hij zou zien wat wij zien, zo ver als je kan kijken zie je soms zonnebloemen. De korenvelden zijn inmiddels gemaaid en soms alweer omgeploegd, de boeren zijn druk.
Als we aan de grootte van Frankrijk denken en alle weggetjes gaan die ook de wandelende pelgrims gaan, denken we regelmatig aan jou, Henk P. Dat is toch wel een hele onderneming geweest. Soms zijn we ook weleens jaloers op wandelaars, als we heel steil die zware fiets omhoog moeten fietsen bijvoorbeeld. Het valt niet altijd mee maar geeft ook een kick als het lukt.
Emma en Fenne, wat is het leuk dat we straks samen met jullie in Frankrijk zitten als jullie daar ook op vakantie zijn. Wij gaan dan hopelijk al gauw weer verder naar Spanje. We zijn nu al ten zuiden van Bordeaux, nog een kleine 300 km en dan zijn we bij de Spaanse grens. Gisteren zijn we vanaf Royan overgevaren over de Gironde naar de landtong boven Bordeaux. We fietsten gisteren bijna 100 km langs de kust naar het zuiden, begeleid door, ik schat, miljoenen cigales die daar huizen in die eindeloze pijnboombossen. Dit geluid geeft je echt het gevoel van het zuiden. We zouden vandaag een rustdag houden maar hadden geen zin om op zo'n grote camping aan de kust te blijven (in le Porge Ocean). We moesten daar met de plattegrond in de hand naar de w.c. om niet te verdwalen. Niets voor ons. Toch maar verder getrokken dus, via Ares, Audenge staan we nu op een camping in Biganos. We waren hier al op tijd zodat we even een wasje konden doen. Tussen de middag heerlijk uitgebreid gegeten op een terras in Audenge. Daarna het haventje bekeken waar karakteristieke huisjes staan.
De laatste kilometers waren echt vlak, het duurt niet lang meer voor de Pyreneeën op zullen doemen. Dat zal weer een stuk inspannender zijn. We kunnen dan wel wat kortere afstanden gaan fietsen want we liggen goed op schema.
Aan allen die ons volgen de hartelijke groeten.
Hilhardt en Adri

• 24 Juli 2014 - 19:24

Liselotte:

Hai lieverds, fijn jullie verslag te lezen! Top dat het zo goed gaat, Julie zijn kanjers! Hier is het prachtig zomer weer echt genieten en als je moet werken ook afzien..maar op vrije dagen lekker bbq-en! Zondag gaan we naar oma, we zullen jullie verslag aan haar voorlezen, zal ze vast heel leuk vinden! Liefs Liselotte

• 24 Juli 2014 - 22:53

Monique Rosbergen:

Dag lieve mensen, Wat is Frankrijk toch mooi. Precies zoals je het beschrijft. En ik kan me zo. voorstellen, misschien nog wel nog mooier op de fiets. Geniet er van!

• 25 Juli 2014 - 08:48

Peter,eva En Mica:

lieve mama en hilhardt,
    wat ver alweer! Echt heel knap. Leuk om jullie van de week ook even over de telefoon te horen. Dikke kus straks voor Emma en Fenne. En kijken weer uit naar het volgende verslag! hele dikke kus

• 25 Juli 2014 - 11:04

Rieteke:

Op naar de Pyreneeen!! Succes.

• 25 Juli 2014 - 13:56

Joke:

jeetje wat gaan jullie hard, lijkt me ontzettend leuk om te doen
    mis je je vest niet adri?
    denk het niet alleen maar mooi weer vanaf nu

• 25 Juli 2014 - 18:42

Janny Kemper:

Hallo Adri en Hilhardt,
    Wat hebben jullie al een eind gefietst. Ik ben geen `Frankrijk-kenner,maar ik kan me wel voorstellen dat het erg mooi is en zeker op de fiets.Spannend nu de Pyreneën naderen.
    Sterkte met de beklimmingen. John en ik zouden het Pelgrimspad graag te voet hebben gedaan.
    Groet Janny

• 25 Juli 2014 - 22:16

Henk Pasterkamp:

Ik kan me zo goed herinneren de dagen in Nrd.Frankrijk,de eindeloosheid en in een dag niemand tegenkomen ! Inderdaad een land met veel ruimte.
    Nu gaan jullie op de Pyreneeën aan. Dat is een gedenkwaardig moment,als je voor her eerst de besneeuwde toppen ziet en je realiseert dat daar achter DE CAMINO FRANCES ligt.
    Ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren. Ondertussen genieten wij van jullie verslagen. Zet 'm op !

• 25 Juli 2014 - 23:41

Heleen Medema:

oh jé, de Pyreneeën, dat is iets voor klimgeiten. Succes!! Zag je ( of rook je) naast zonnebloemen ook lavendelvelden?????????? Die associatie heb ik als ik lees over velden met zonnebloemen. In ieder geval heel mooi.

• 27 Juli 2014 - 21:07

Michiel En Laurina:

Lieve (schoon)ouders,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. We denken veel aan jullie en zijn erg trots op jullie. In barneveld gaat alles goed.
    Veel succes nog en een dikke kus.

michiel en laurina