De Rioja streek. - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu De Rioja streek. - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu

De Rioja streek.

Door: Hilhardt en Adri

Blijf op de hoogte en volg Adri

31 Juli 2014 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

We fietsen nu 4 dagen in Spanje. Het land is gans anders dan Frankrijk. Dat geldt niet alleen voor de taal, alhoewel dat een belangrijk onderdeel is. Bij het vragen naar de weg levert dat nog weleens problemen op. Het landschap is anders. het is weids, en dat klinkt misschien raar als je in de bergen fietst. Je fietst over heuvels, zeg maar bergen en als je hoog bent krijg je prachtige weidse uitzichten, echt geweldig. Eigenlijk onbeschrijfelijk mooi.
Het aantal lopende pelgrims is enorm toegenomen sinds we de Spaanse grens zijn gepasseerd. Enerzijds is het mooi, je ontmoet veel mensen en je krijgt overal een buen camino toegewenst. Anderzijds heeft het ook iets toeristisch, iets dat je eigenlijk helemaal niet zoekt. Als je vertelt dat je al 1850 km onderweg bent vindt men dat bijna ongelofelijk. De meeste mensen lopen of fietsen slechts een klein stukje camino. Niet het Nederlandse stel dat we vandaag ontmoetten uit Schagen. Zij vertrokken 26 april lopend vanuit hun woonplaats. Gezellig samenzijn gehad.
We gaan vanaf nu nog kortere afstanden per dag fietsen omdat we anders veel te vroeg in Santiago aankomen. Het gaat dus heel goed. We vinden het klimmen af en toe best pittig maar het gaat ons goed af. Natuurlijk denk je af en toe: "is dit vakantie en waarom doe ik dit ook alweer?" Dan kijken we om ons heen, dan genieten we van het aankomen, het vrij zijn, de mensen die we ontmoeten, het vinden van een overnachtingsplek (vandaag in een klooster) en dat je toch weer elke dag lekker kan eten. Enne... We hebben niet veel last van zadelpijn!
We gaan rustig verder en laten jullie horen.

Groeten, kus voor (klein)kids,

Hilhardt en Adri

• 01 Augustus 2014 - 16:19

Rieteke:

Wat een prestatie hebben jullie al neergezet.
    Leuke ontmoetingen en fijn dat je niet hoeft te haasten het is tenslotte ook vakantie .
    Geniet trouwens van de wijn daar Rioja is ËCHT ERG LEKKER!!!!
    Dus na een klim vanavond gauw op zoek naar een heerlijk glas wijn of zouden ze dat niet heben in het klooster??? Rieteke

• 01 Augustus 2014 - 16:31

Rika:

We zijn weer terug uit Noorwegen, hebben een geweldige vakantie gehad. Vanaf nu kunnen we jullie dus weer volgen. Wat goed dat jullie al in Spanje fietsen en fijn dat je nu wat rustiger aan kunnen doen.
    Groetjes Karel en Rika

• 01 Augustus 2014 - 16:46

Alex:

Jullie gaan echt als een speer, knap hoor! Geniet van de fraaie uitzichten en alle indrukken, wij genieten van de verhalen erover!

• 02 Augustus 2014 - 21:35

Batty:

3 verhalen van jullie achter elkaar gelezen....wat een belevenissen!!!
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie. Wat een prestatie!
    Geniet er nog van. Wat gaan jullie snel!
    Succes weer!!,

• 03 Augustus 2014 - 18:11

Wil Jansen:

Hoi Adri en Hilhard. Wat gaaf zeg, al helemaal in Spanje! En jullie verhalen. Ik heb zonet per abuis via facebook gereageerd, was misschien niet de bedoeling. Ga proberen te verwijderen.
    Ik was de email kwijt, waarin je had vermeld hoe we jullie konden volgen. Dus hè eindelijk gevonden.
    Ongelovelijk, dat jullie geen zadelpein hebben! En nog heerlijk verder genieten! Komende week gaan Jan en ik richting Zwitserland.

• 03 Augustus 2014 - 20:31

Jaap Beijer:

Hoi Adri en Hilhardt, Ik ben er eens voor gaan zitten om wat verhalen achter elkaar te lezen. Petje af voor jullie klimcapaciteiten (bolletjestrui) en voor jullie doorzettingsvermogen. Al met al gaat het dus sneller dan verwacht maar dat geeft jullie de gelegenheid om rustiger aan te doen om minder kilometers te maken en om wat te bezichtigen. Ga zo door en ik ben benieuwd naar jullie komende verhalen.

Jaap

• 03 Augustus 2014 - 21:54

Jan En Arianne:

Wat een prestatie, vind het met de auto al een heeeeeeeeeeeeeeel eind!!!!! Laatste stuk dus rustig aan, lekker genieten, en veilig aankomen!

Groetjes uit Barneveld, en tot ziens...

• 04 Augustus 2014 - 21:13

Anja En Ab:

Hoi Adri en Hilhardt,
    We lezen met bewondering jullie verhalen! Wat een doorzetters zijn jullie! Wij hebben voor ons doen een "actieve vakantie" in Duitsland. Al een paar keer een fietstochtje gemaakt, wandelingen en een kabbelend vaartochtje over de Edersee. Allemaal heel rustig aan...en best goed weer. Af en toe een klein buitje voor het stof.
    Jullie liggen behoorlijk voor op het schema, dat is wel fijn. Dan kun je echt genieten van alles om je heen, de mensen die je ontmoet enz. Wat vreselijk die ramp met dat vliegtuig hè? Dat wij diezelfde reis ook hebben gemaakt is toch wel heel bijzonder.
    Tot nu toe lukt het goed om niet teveel stil te staan bij het "ontslag" dat wordt weer actueel als we thuis zijn en de dagen een andere invulling zullen gaan krijgen.
    Nou, we wachten jullie volgende bericht weer af, veel plezier nog en doe voorzichtig! Liefs Ab en Anja

• 05 Augustus 2014 - 14:12

Annemarieke:

Even een berichtje vanaf de werkcomputer (mag vast wel van de nieuwe teamleider -:): alle verhalen op de voet gevolgd. In het begin echt afzien voor jullie maar nu gaat het wel heel erg goed. Lekker dat jullie nu een beetje een vakantietempo kunnen volgen.
    Ondanks dat er hier gewerkt moet worden is het in Nederland toch ook een beetje vakantie-achtig met het aanhoudende mooie weer. Wanneer jullie terug zijn maar snel een afspraak maken dat jullie komen eten om alle verhalen te horen.
    Hartelijke groeten, Annemarieke (ook van Wim)

• 05 Augustus 2014 - 19:44

Guido:

Wow wat een prestatie! Klinkt als een prachtige reis, heel veel succes!

Groetjes Guido

• 06 Augustus 2014 - 12:22

Esther:

Ook weer genoten van jullie verslagen. Erg leuk. Fijn dat alles prima verloopt en jullie naast het afzien vooral aan het genieten zin . Bueno!!
    Wij hebben hier prima zomer weer en al zkjn we nog aan het werk heb ik ook al een ander ritme toch ook al een vakantiegevoel. Wij ook nog even "bikkelen" en dan kunnen okk wij genieten van een heerlijke vakantie.

Voor jullie een goede reis verder en lees na onze vakantie wel weer hoe het verder verlopen is bij jullie.

Groetjes van ons 3 tjes uit Barneveld