Santiago!!!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu Santiago!!!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu

Santiago!!!!

Door: Hilhardt en adri

Blijf op de hoogte en volg Adri

12 Augustus 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Santiago, 12 augustus 2014.
We hebben Santiago op eigen kracht bereikt, we zijn blij.
Vanmorgen zijn we om half negen uit Arzua vertrokken. De eerste 10 km is het gelukkig droog en we fietsen door fris geurende eucalyptus bossen afgewisseld door maisvelden en af en toe druiven. zo'n bijzondere combinatie vinden wij. De fietsroute is wat langer dan de looproute, de schrijver van de route leidt ons langs rustige wegen. Rustig en door een prachtige omgeving maar de hoogteverschillen zijn enorm. We vinden dit zwaarder fietsen dan een pas. Helaas valt er ook al snel een druilerige regen, jas aan, jas uit. De laatste kilometers fietsen we samen met Carla, die we al eerder ontmoetten. Tot in Santiago is het klimmen en zoeken. In Santiago is het vreselijk druk, een heksenketel van toeristen. Dit is niet echt wat je je voorstelt bij aankomst na een tocht van 2540 kilometer. Uiteraard maken we foto's bij de cathedraal en vervolgens in de rij voor een compostolaat. Het compostolaat is het bewijs dat je de tocht hebt afgelegd. We hebben dat niet echt nodig, maar ja, toch leuk om thuis te laten zien. In de wachtrij spraken we een Duitse jongeman die we al eerder tegengekomen zijn. Aardige goser die ons prijst en zegt dat zijn vader (leeftijdgenoot van ons) dit niet zou schaffen. Achter de plek waar je het compostolaat krijgt is een huiskamer van het St. Jacobsgenootschap waar we persoonlijk en gastvrij ontvangen werden met koffie, koekje en een luisterend oor. Dat deed goed na het massale gebeuren, het is de eerste stap in het afkicken na 5 weken dag in dag uit fietsen.
We staan nu op een camping met uitzicht op de stad. Helaas is het weer nog wat druilerig maar morgen wordt er beter weer verwacht.

We hebben nog een aantal dagen en gaan allerlei leuke dingen doen.

Bedankt voor jullie reacties, het is leuk om iets van onze bekenden te vernemen. Hartelijke groeten,
Hilhardt en Adri

• 12 Augustus 2014 - 19:46

Anja:

Hoi kanjers! Wat ontzettend knap dat jullie er zijn! Kan me voorstellen dat afkicken wel nodig is na zoveel dagen op de fiets. Wat beschrijven jullie telkens mooi het landschap, ik zie het voor me als ik het lees. En die hoogteverschillen zijn echt enorm geweest hè? Nu maar even luieren en genieten van de "overwinning" Fijn dat je pas de 21e weer naar huis vliegt, hopelijk krijg je nog 10 heerlijke dagen.
    Wij zijn zaterdag thuisgekomen van vakantie...er wachtte ons een leuke verrassing: er is een stroomstoring geweest, met als gevolg 3 weken alles uit. Vriezer in keuken en schuur helemaal ontdooit! Stinken,vliegen....het hele verhaal horen jullie nog.
    Liefs van ons, Ab en Anja

• 12 Augustus 2014 - 21:43

Hans En Rieta:

Hilhardt en Adri,

Gefeliciteerd met de prestatie, ontzettend knap, erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Alles in één keer, toen ik afgelopen weekend tijd en gelegenheid had om te lezen lag de site er uit.

We zijn alweer een aantal dagen terug van vakantie, genoten van de Spaanse zee en wijn(lekker hè)
    en van de prachtige wandelingen in de Franse pyreneeën, maar wij zaten in het oosten.

Geniet er nog van en we hopen jullie weer gauw te ontmoeten.

Hartelijke groeten Hans en Rieta

• 13 Augustus 2014 - 09:24

Corrie BALVERS:

Adri en Hillhardt,
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Geniet nog even van de Spaanse zon.
    En dan in het vliegtuig naar huis en onderweg bedenken dat je de afstand allemaal op de fiets in omgekeerde richting hebt gedaan.
    Een heerlijk gevoel lijkt me dat.
    Groetjes van ons beiden.
    Wim en Corrie Balvers

• 13 Augustus 2014 - 11:15

Liselotte:

Há kanjers!! Heb net de de reisverslagen vanaf 28 juli bij gelezen..doordat de site uit de lucht is geweest sta ik denk ik niet meer in de mail lijst. Ik kreeg dus geen bericht meer als jullie een stukje geplaatst hadden. Dacht al..wat raar dat het zo lang duurt maar ja misschien geen gelegenheid..nu toch maar weer eens op de site gekeken en jawel hoor jullie zijn al weer even on line!! Wat een top prestatie zeg jullie hebben het gehaald!! Geweldig zeg echt ongelooflijk. Iedereen tegen wie ik het vertel dat jullie deze tocht maken kunnen het bijna niet geloven! Hier in IJsselstein nog steeds feeststemming na het gisteren behaalde felbegeerde rijbewijs!!! Aaaaahhhhh, finaly!! Broertje belde me helemaal uit Italië, super lief! Dus de eerste vlgd keer dat ik jullie weer zie verwacht ik zelf naar Barneveld te rijden;-))
    Geniet heerlijk van de welverdiende rust en omgeving! Hebben wij het als kids het goed begrepen dat jullie 23 aug weer thuis komen?

Dikke kus, liefs Liselotte en René

• 13 Augustus 2014 - 21:25

Aafke En Jan Wakker:

Hallo Adrie en Hilhardt,

Gefeliciteerd! En nu....Finisterre? Of houden jullie het voor gezien?
    Jullie kennende.....denk ik dat we het wel weten.
    Tot binnenkort.
    Groeten,
    Aafke en Jan.

• 13 Augustus 2014 - 22:03

Peter,eva En Mica:

hey lieve stoere ouders!
    Trots op jullie!!Echt super! dikke kus van ons alle drie!

• 14 Augustus 2014 - 10:31

Batty:

Gefeliciteerd!!!!
    Stoer hoor. Jammer dat de kathedraal nog niet af is....
    Geniet van jullie welverdiende rust.

Batty

• 14 Augustus 2014 - 16:46

Joke:

ontzettend knap,wat een beleving, gefeliciteerd

j

• 15 Augustus 2014 - 14:53

Karel En RIka:

De laatste (zeer zware loodjes) zitten er op! Gefeliciteerd! En nu op jullie gemak gaan genieten van de omgeving van Santiago de Compostella.We wensen jullie nog veel plezier en mooi weer. groetjes
    Karel en Rika

• 15 Augustus 2014 - 21:37

Henk Pasterkamp:

Hallo fietspelgrims!
    Gefeliciteerd met het bereiken van Santiago. Voldoening dat het gelukt is! Maar toch ook een kleine deceptie als je de " kermis" in S. tegenkomt. Kijk terug op schatten die jullie onderweg mochten verzamelen. " De weg is het doel."
    We hopen t.z.t.jullie uitgebreid verslag te mogen horen.
    Hartelijke groet,
    Anne Marie en Henk

• 17 Augustus 2014 - 09:39

Piet Lokhorst:

Ik heb jullie niet dagelijks gevolgd maar zat vanochtend jullie reisverslag te lezen, wat een geweldige prestatie. Gefeliciteerd.
    Heb begrepen dat het niet vanzelf is gegaan maar toch een behouden aankomst, erg knap hoor.
    Aanhouders winnen...
    Volgend jaar Hamburg wordt voor jullie een eitje..(grapje).
    Nog een fijne tijd verder.

Groetjes van
    Piet lokhorst

• 17 Augustus 2014 - 20:35

Hans En Marion:

Hallo kanjers, geweldig dat jullie in Santiago zijn. Wel een beetje flauw dat je na zoveel kilometers nog even zoveel moet klimmen. Maar het is jullie gelukt! Super! Geniet nog even van wat rustiger dagen en dan weer naar Barneveld! We horen gauw!

Liefs, Hans en Marion.

• 17 Augustus 2014 - 23:11

Paul Vos:

Sjongejonge, ik heb jullie verslag gelezen.. dat is me 'n prestatie! veel plezier nog daar! groetjes, ook van Ursula.

• 18 Augustus 2014 - 12:00

Arend:

Hilhardt en Adri
    van Harte Gefeliciteerd dat je deze mooie maar zware tocht hebt uitgereden.
    graag zien wij jullie weer terug in Barneveld
    groeten
    Arend

• 20 Augustus 2014 - 18:22

Janny Kemper:

Hallo Adri en Hilhardt,
    Ik heb vandaag ,20 juli, jullie laatste verslag gelezen. Wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Van harte gefeliciteerd.
    Groetjes janny