Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Adri Dunnen - WaarBenJij.nu

Tours

Door: Hilhardt en Adri

Blijf op de hoogte en volg Adri

18 Juli 2014 | Frankrijk, Tours

Sinds 14 juli hebben we droog weer. heerlijk is dat. We fietsen door golvende korenvelden waar de weggetjes zich doorheen slingeren, mooie stille dorpjes, weidse uitzichten en meestal autoluwe wegen. De hoogteverschillen zijn aanzienlijk en dat kost ons best veel energie. Klimmend kunnen we nog steeds wel genieten van de natuur om ons heen. De bermen zijn bijvoorbeeld prachtig, heel veel bloemen. Ik weet nu zeker dat ik een flora ga kopen. Wat tijdens het klimmen ook opvalt is het grote aantal doodgereden dieren. Niet zo gek, die Fransen rijden soms als idioten, alhoewel ze wel goed rekening houden met fietsers. Wat verder opvalt is dat we in noord Frankrijk geen Nederlanders zien, welgeteld 2 ned. auto's voor Chartres.
Het is in Noord Frankrijk heel moeilijk om een overnachtingsplek te vinden, dat is elke dag weer spannend. Gites die in de gids staan zijn er soms mee opgehouden. We maken weer van alles mee als het om overnachten gaat. 14 juli arriveerden we 's avonds in Liancourt, een camping met veel stacaravans, 7 km vanaf de route. De plek was prima, het sanitair op zijn zachts gezegd minimaal. 15 juli was het ook moeilijk om een plek te vinden. We vonden een hotel op een eiland in de Seine in Gargenville, heel erg eenvoudig, wc en douche een verdieping lager. Soms heb je niks te kiezen. In Pezou was de camping opgehouden te bestaan. Er was nog wel een restant met 2 kranen en onbruikbare w.c.'s. Er kampeerde een hele grote familie, rijk voorzien van tatoos, honden, grote caravans etc., maar ze waren wel aardig. Er was ook niets te eten te krijgen in het dorp. Gelukkig hebben we noodles en cup a soep bij ons. niet met honger naar bed gegaan dus.
De laatste dagen is het erg warm en daar moeten we aan wennen, vooral bij het klimmen. Het is hard werken. We hebben Chartres bekeken, indrukwekkende cathedraal, we zijn nu net ten zuiden van Tours. Een derde van de route zit er op. We gaan een paar dagen wat kortere trajecten fietsen om wat aan de warmte te wennen. We zitten nu aan een heerlijk diner aan de rivier de Cher, dat hebben we verdiend vinden we.
Groeten, Hilhardt en Adri

• 18 Juli 2014 - 22:49

Liselotte:

Jullie zijn bikkels!! Dikke kus!

• 19 Juli 2014 - 16:46

Rieteke:

Leuk dat jullie lekker genieten van de natuur.
    En ik heb de kathedraal op internet bekeken, GEWELDIG!! Wat een pracht.
    Ik hoop dat jullie de komende dagen lekker eten en niet alleen noodles.

• 19 Juli 2014 - 18:17

Monique Rosbergen:

En dan ineens is het heet..... We hadden nog 16 graden in Reims, eergisteren was het hier het dubbele! Wij lopen al te puffen als we een stadje doen om vervolgens in onze airconditioned auto weer naar onze stek terug te rijden. Petje af voor jullie! Ik ben erg benieuwd waar jullie zitten. Zondag wordt vooral in het oosten en zuidoosten van Frankrijk veel regen en onweer verwacht. Doe maar voorzichtig! Heel veel liefs van ons beiden!

• 20 Juli 2014 - 10:16

Tom:

Even een groet van Heleen en mij. We hopen dat jullie genieten. En nog meer genieten dan als je hier in Nederland in de warmte gebleven was. Het is in elk geval goed het leven eens niet uit je luie stoel te bekijken ... En dat je bergopwaarts nog steeds van de natuur kunt genieten is wel heel bijzonder.
    Succes en mooie dagen!!
    Groeten,

Tom

• 20 Juli 2014 - 16:06

Anneke:

Hoi Adri en Hilhardt, gun je billen even rust en geniet! Fijn dat het weer nu beter is. Ben benieuwd welke route jullie verder gaan.
    Groeten,
    Anneke

• 20 Juli 2014 - 20:17

Wim En Corrie Balvers:

Adri en Hilhardt,
    Inmiddels zullen jullie ook wel gehoord hebben wat voor een ramp vele Nederlanders boven de Oekraïne is overkomen.
    De kathedraal van Chartres was een prachtige plek geweest om een kaarsje op te steken voor al deze mensen.
    Wij waren in 1998 in deze kathedraal en hebben toen een hele tijd om ons heen zitten kijken vol verbazing naar al dat prachtige glas in lood en vooral het rozet.
    Wisten jullie dat in de kathedraal een labyrint ligt dat pelgrims in vroegere tijden op de knieën moesten volgen als boetedoening?
    Ook wij hebben ons toen al verbaasd dat we nauwelijks Nederlanders tegenkwamen. Dit is dus nog steeds zo.
    Geniet verder van al het moois dat je ziet en vertel ons hierover. We genieten er elke keer weer van.
    Liefs Wim en Corrie

• 20 Juli 2014 - 21:27

Alice En Tineke:

Lieve Hilhardt en Adri,

Dit leest allemaal heel goed, maar ook wel pittig, zeker met de warmte en ook de de gebruikelijke ongemakken die erbij horen. Maar wel bijzonder allemaal. Hier is het ook warm, maar gelukkig koelt het nu af. Kunnen we weer wat actiever worden. Maak er een mooie tour van samen.
    Liefs, Alice en Tineke

• 21 Juli 2014 - 08:53

Cees Hoogeveen:

Beste Hilhardt en Adri
    In gedachte beleven we weer, wat wij op onze reis hebben meegemaakt. Alleen die vele regen, dat ontbrak. Omdat wij vroeger in het seizoen hebben gereisd, hadden we altijd een slaapplaats. De hoeveelheid slaapplaatsen zal wel toenemen als jullie verder in het zuiden komen. Ik hoop, dat jullie Tours goed hebben kunnen passeren. Wij hadden er moeite mee. Maar jullie leggen wel enorme afstanden per dag af, zeg. Hadden jullie en reisschema? Ga niet te snel, want anders is e tocht zo voorbij. En wij realiseren ons nu weer, welke en prachtige ervaring wij gehad hebben. We hebben zo enorm veel gepraat en samen gedeeld. Heerlijk. Geniet er van. Cees en Ria H

• 21 Juli 2014 - 11:25

Rob:

Tsja, en daar zit je dan te puffen in je stacaravan in Ruinen. Hier en daar 'n mug tegen de muur plakken als enige beweging, die net binnen de grenzen van het toelaatbare warmteniveau valt. Tegen de achtergrond van jullie geslinger tussen weeruitersten: waar heb je 't over Weeda....? Ga eens wat doen man!
    Stap dus vandaag maar weer eens op de fiets en beeld me in dat ik de wegen rond Tours aan flard rijd, de col de la Madeleine drie keer achteloos neem en geen croissantjes toewerp aan m'n hunkerende zich samentrekkende maag. Zo ben ik in gedachten bij jullie en leef 'n beetje mee.

• 21 Juli 2014 - 12:22

Annegreeth En Horst:

Lieve Adri en Hilhardt, ongelooflijk wat jullie samen iedere keer voor elkaar krijgen. Die afstand iedere dag, regen wind en zon trotserend..We kunnen niet anders dan ons verwonderen over jullie kracht iedere keer weer!!
    Het lijkt me een geweldige ervaring dit te kunnen doen. Geniet van de mooie reis, probeer niet te veel -af te zien-, minder kilometertjes per dag is ook goed, toch? Nu meer naar het zuiden wordt het gemakkelijker wat betreft slaapplaatsen (gehoord van mijn broer).
    Wij blijven jullie volgen. Toi toi toi
    Liefs van Annegreeth en Horst

• 21 Juli 2014 - 17:19

Jantine, Henrietta En Jeffrey:

Hey Adri en Hilhardt.

Wat leuk om zo te volgen wat jullie allemaal meemaken onderweg.
    Wij blijven het zeker in de gaten houden hier op de Bongerd.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne reis en heel veel succes met trappen!!!

Groetjes van de Bongerd

He goeie reis
    Nog

• 22 Juli 2014 - 11:05

Emma:

Hoi opa en oma, hoe gaat het met jullie? We zijn in callantsoog geweest met de buren. En toen hebben we ook in de zee gezwommen. Vrijdag zijn wij vlakbij jullie want dan gaan wij naar Frankrijk.Kus van Emma!!!!!!